balQis Bintulu

My photo
-tempat yang paling tinggi di dunia-, Selangor, Malaysia

sEt dALaM miNdA !

April 24, 2011

saya benCi Bila. . . .

sebelum meneruskan kate2,,saya mohon maaf sekiranya post kali ni ade yang terkecik ati..

~  semuanya fakta belaka  ~



saya benci bile orang layan Orang Kurang Upaya dengan teruk,seolah2 golongan OKU ni tak layak hidup di bumi...
hey! sedarlah! mereka juga manusia seperti kita okeyh!


saya benci bile manusia especially penganut islam sendiri BISING sewaktu bilal melaungkan azan...Rase cam nak tempeleng sorang2...hey! tau tak? orang yang tak hormat azan,Allah akan tukar wajahnya seperti seekor khinzir kat akhirat nanti...nak ke?..eiii tak nak saya!


saya benci bile lelaki tak tutup aurat! aurat punye senang nak jage pun payah~ haih~ tak paham betol la...terutamanya bile tunggang motosikal & main bola sepak...nyampah sgt!



saya benci bile orang merokok...ok.tu memang hak pribadi.saya paham,tapi pegi la jauh2..Kalau nak rosangkan paru2,rosakkan sendri punye je la,,Tak payah la nak rosakkan paru2 orang lain jugak.. Perokok pasif lebih berisiko untuk jatuh sakit daripada perokok tau! lagi 1,,asap rokok menyebabkan pencamaran alam sekitar.. kanak2, remaja, wanita, bayi, jejaka, pakcik makcik tu semua berhak mendapatkan udara yang bersih,paham?nak merokok jugak pegi cari tempat yang takde orang.


saya benci bile tengok cerita/ filem Melayu skarang ni,,,nyampah sgt2! tak dikatakan over confident bile sy cakap,filem melayu sekarang ni banyak masukkan unsur lucah..memang la niat nye nak sedarkan masyarakat,tapi,bile tengok dari 1 sudut yang lain,tak ke ni jadi salah satu punce gejala soSial berkembang?. berlakon,berlakon jugak,,tapi perlu ke smpai mengorbankan aurat + maruah sendiri ?


saya benci bile orang tak senyum balik kat saya.(yang perempuan la,,bukan lelaki) Susah sangat ke nak senyum balik? bukan kene bayar pun kalau kite senyum,jadi,tolongla senyum balik jika ade orang senyum pada anda ye..walaupun pada orang yang anda tak kenal..sedar atau tak,bende yang dianggap remeh macam nilah sebenarnye yang menunjukkan keperibadian kite.


saya benci bile saya rase dipergunakan..Bile mintak tolong dari orang tu,tolong la hargai pertolongan yang diberi,,Ni tak..siap merungut lagi~ kalau orang tak tolong camner? ucap la terima kasih sebagai tande kite hargai pertolongan yang dihulurkan..hanya bermodalkan air liur je,,,tak susah...



saya benci bile
     ade lelaki handsome
          ada kat depan mata...
nanti orang terpikat cam mane?  heheee~~



maaf ye kalau ade
 pihak yang teRase,,
sooorrriii



5 comments:

BalQis said...

lagi 1,
saya BENCI bile ternampak t'uala wanita' ketika masuk tandas awam! eiii! pengotor nye!

SiNIcHI kUDo said...

fkta yg mnarik ... ^_^

BalQis said...

terime ksh sinichi...wah~ rase cam btul2 ckp ngn sinichi aka conan je...hehehe~~~

- tonah - said...

fuiyoo~ qis mara laa.. haha x pnh tgk qis yg cmni.. gud gud.. mmg ptot pon.. :)

BalQis said...

tonah : hhaaahaa,,,kadang2,hidup ni takley la nak hipokrit sangat kan...

mutiara kata dari tokoh Islam

ini pun best jugak :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...