balQis Bintulu

My photo
-tempat yang paling tinggi di dunia-, Selangor, Malaysia

sEt dALaM miNdA !

December 31, 2010

Mem0rI

~~30 Disember 2010~~

1430: balqis,nana n Dauz tnggu tonah kt Aqlan bab dye y amek kitorg.ble da smpai,tba2 tserempak ngn adib,aina ngn tira.tonah suro dowg tnjuk jalan spaye sng t aya tonah nk g amek.smpai2 je...kitorg skt ati giler!dgn preparation tade,mja kusi tade(cane law cegu dtg???),dorg un br je g kdai na bli bhn2 tuk bbq,,,itorg ingt,dorg da cyap an bnde2 sume ni da...jadi kitorang pun bersihkan halaman rumah tu,nasib baik ada pondok,bentang tikar,then ltak muffin yang kitorang buat semalam..yela,,nak mara2 un nak wat pe,t nk jamuan ta syok la law ad mara2 ni..time kitorang bersih2kan tu,amiRa,aisyah ngan fyza da sampai,(adoiYay!baru sampai???tak pe la...daripada ta datang kan?)soffi, kay ngn azri un da sampai

1545:Tice Zaleha da satang...(alamak! cane ni???)menggelabah giler!!!makanan cuma ada blueberry & chocolate muffin ngan mee goreng je..(amira yang bawak mee 2)nak ajak tice makan,pinggan,cawan,sudu garpu ,,,sume TIADA~~tice da la bawak anak skali...dengan menggelabah & kudrat moto yang ada,mira n echa pegi kedai beli bRg2 sume...bile tice nak balik,aina,adib n tira baru sampai(balik dr kedai,beli ayam sume)fuh! nasib baik tica sorang je yang datang...law tak,malu besar la budak 5 Hikmah 2010...
pas tice balik,aina,tira n Tonah("tonah 1st time siang ikan!''de yang ckp..)...balqis,mira n echa perap ayam,ikan,sotong ngan keli gume kunyit & garam je(2 je y ada,kira ok la~)pastu kitorang bertiga potong tomato,cili ngan bawang;nak wat air asam...
1600:game dimulakan,,,

GAME 1:baling belon yang ada air kat group lain
kumpulan dibahagikan...1 kumpulan ad 4 tapi kumpulan balqis ad 5,,,(haha,,da terlebih,,nak wat cane)..baju aku abeh basa!(nasrenn yang baling),,,haha!tade harapan nak menang...lazt2,Kay,soffi,Nana ngan Fyza yang menang(soffi ta aci!de sorok blakang rumah adib..kay lak kate,"tu taktik wey...tu taktik")ceyH,BERGUNA!!

GAME 2: Galah panjang
time ni budak laki busy,,,dorang pasang lampu,hidupkan api tuk BBQ malam nanti..yang perempuan lak main game..(ade ke patut??haha~~)main cam nta pape!tade pemenang un..tapi cian sufiya...'gate' yang pertama un de tak lepas sampai la orang da fed-up..."ala...dala! bosan r...lagIpun nk maghrib la" <==law ta silap balqis yang cakap..

1710:soffi,aina,tira fyza balik,,dorang nak tuka baju kat umah...(tp soffi kate,''InsYaAllah aku datang alik)aku,nana,dauz,Tonah,mira,aisyah masuk rumah,semayang mgHrib..rumah lame adib 2 kitorang yang kongker...kay yang ta balik umah stay kt luar(jage ktorang kot)
kejadian yang tak diIngini telah berlaku!!

aya tonah suro balik!(ala!!!cian tonah)aya tonah kate tonah kene sambung wat medical check-up (utk pegi PLKN)tonah da sedih da...kitorang lagi la....dala tonah yang wat sume nye...beberapa minit kemudian,aya tonah sampai..n,,,,tonah balik ~~T______T~~

*   *   *   *   *
1825:acara tuka adiah dimulakan...aku dpt no 1,,adiah aku no 8(tira y dapat)..aku lak dpt adiah dr eCha..nana jelez bab adiah sy plg bsa antara sume...adiah nye lawa sungguh!

*   *   *   *   *

api pun da ada,,adib,jai ngan azri siap2 nak bakar ayam..

GAME 3:Kotak BeraCun
sambil tunggu api jadi bara,sume nye kumpul n main kotak beracun....main de cani,,adiah sebEna dibalut ngan surat kaba dan ditepek 1 soalan...pastu balut surat kaba lagi,ltak cabaran,balut2 sampai jadik tebal..kne pas kt sebela,ble muzik stop,orang yang laz tu kne wat cabaran yang de dapat..muzik dimainkan...sume menggelabah...(lagi2 suFiya)..yang aku ingt,nasreen kne..soalan de,ske x msk klas ni??nape??(lbeh kuang r..)de jwb,,bezt!!sbb.....ad mira!(haha!apewla nasreen ni).Chubby un dpt gak! de kne cium kwn bek sndiri tp y same jntina la..de cium pipi tira,,,,haha...sume galak!jai lak kne jwb ngn jujo sape yang de suke(kat klas ni)..mule2 de ngelat2..."jwb sok bole?" "law pas??"(mengade tol!jwb je la!)"orgnye tade kt sini la"de kate..then de ckp,"ok la,ok la...aku ckp,....chubby, kite kawan kan kan kan.....bab tu aku suke ko"..main punye main,,,,aku terkena..bdebar dowh!bukak2 je...soalan de bebunyi;
sila tunjuk kat kawan anda yang berlainan jantina dan sebut,"oii,aku da lame suke kat kau tau x?sejak mak aku kawan ngan mak kau ag..yang kat ngorat acik kantiN tu wat pe?ingat aku ta tau ke ha???(lbh kuang cantu r ayat de...)
segan gile wei nak wat bende alah tu kat fadhil..muzik diteruskan..laz2,fadil yang dapat adiahnye..(Wa~jeLeZnye!)(tp aku rse de saje pegang kotak uh lme2 spaye de dpt adiah!!) eh,ta bek r...haha!
pastu,,rehat jab....
*    *    *    *   *

GAME 4: Carik getah n gula2 dalam tepong

balqis,nana,fyza,nasreen ngn sufiya 1 group....kitorag mEnaNg!dpt hamper~~(tp lpe na amek bhgian aku sblom alik)Dengan muke capok2 tu,amek gamba(wat kenangan)haha~...pastu,bdak2 laki baling tepong kt kitorang,,,aiseYh! takley jadi ni...kne bls alik...law tak,bile ag an...perang tepung bermula.....perang punye perang,balqis un tekena skali,,,kuang asam!nana lagi ksian...azri bbaling tepung btubi2 kt de...pastu,aku ada idea...dengan mke siries,aku pggl azri,"azri tlg amek gamba kitorg.."de br je nk amek gmba,aku bg isyarat kt Nana,then,,Nana baling tepung(segenggam!) tepat kt mulu azri...HAHAHAHAHAHAH!!!!!!! SERONOK!

pas perang da tamaT,(pnat dowh,lari2)tba2 aku nmpak jai sorok belon y ad air dlm bju de...then aku gtaw nana"nana,,,rsenye dorg nk blg kot beLon tu nnti"...Tak lame pastu,Azri lak ckp kt Nana,"hati2 Nana,Hati2",,gerak geri dorg mencurigakan...sgt2 mncuriGakan....tiba2
dorg blg belon 2 kat kitorang!(nana,dauz ngn aku)Ishk kuang asaM tol!!! kitorang un bls alik...balqis amek botol kosong,isi air,pastu simbah kat azri ngek tu...haha,,puas aku!pastu kitorg lari~~~~syalim lak tiba2 baling belon kt aku!!ishk,,,BERGUNA tol...abeh bsah bju aku!

aku un gi kat paip,nk isik air kt b0t0l y aku pegang tadi...azri nmpk.pastu de rebut paip 2 ngan aku sambil pegang tangan aku,(BERGUNA tol la Azri ni!!!!)skt uh..de tarik kuat gler..aku un jerit r,,"woi,lepas r!takya r pegang2,,,"(aku sumpah sranah azri tyme tu,tp dlm ati je la..)  >bDOSA nye aku tyme 2!Ya ALLAH,maafkn lah aku<  tp aZRi wat bOdO je,aku la kne ngalah...aku lari skuat ati aku,nak elak dr azri yang ngek sgt2 tu....tba2,dorg kepong aku,then simbah air...BERGUNA tol!!aku nak bls dendam,,,takley jadI ni...br aku nak gi isik air,aya da sampai...
aiYYa,,,p0t0ng r....br nk bls dndam...smbil bla dr situ,aku un ckp kt azri,"ada ubi ada batas!siap r"(walau un aku sedar,aku ta kan dapat bls dndam kt si azri ngek tu~~,ye r,,ble ag dpt kumpul rmai2 camni..),elok je aku nak pegi kt kete,syalim lak lempar belon kat aku,,,(fuh! nseb bek ta kne,BLUERKK!)

*   *   *   *   *

DengaN perasaan $EDIH,aku un balIk...kt umah,aku bkk r adiah yang aku dpt td...bukak2 je,aku trus terkesima n terharu sgt2!eCha adiah kan seNaskhah Al-Quran beserta tafsirnya...sekeping kad ad skali,,,dalam kat tu,tertulis;

to:-  Sahabatku,
Assalamualaikum...hmm,,,,aku x tau nk ckp ape tp aku bez ssgt3 kwn ngn korg n aku ucapkan bbyk terima kasih coz jd kwn aku n insyaallah aku x akn lpekn korg sume.semoga spjg pshbtn ite sentiasa diberkati n diredhai oleh-Nya.Ssgghnye setiap ptemuan sure ade ppisahan,,so,aku doakan semoga kite sume sentiasa b'usaha tuk jd y terbaik n mencaPai cite2 n peroleh kejayaan d dnia .akhirnya peroleh kemenangan di akhirat..AMIN


n somga hadiah ini,kite sume sntiase memanfaatkannya dengan sebaik mungkin sebagai syafaat di akhirat kelak!!  salam ingatan tulus ikhlas,ecHa >signature< '10

thz eCha!...BalQis akan manfaat sebaik mngkn....thz!
-QiS-




No comments:

mutiara kata dari tokoh Islam

ini pun best jugak :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...