balQis Bintulu

My photo
-tempat yang paling tinggi di dunia-, Selangor, Malaysia

sEt dALaM miNdA !

May 15, 2013

Tiga perkara

karoke
teringin nak berkaroke macam kawan kawan laki buat. sebenarnya dari kecik lagi aku teringin nak buat semua yang lelaki boleh buat. kalau kawan lelaki (kat sekolah) main longkang, aku join dorang. dorang main kejar kejar, aku yang volunteer nak kejar. dorang main tangkap belalang, akua yang pakai kain sekolah ni pulak yang terkinja kinja carik belalang sama sama dorang. teghuk bebeno. sampai macam tu sekali kan? mengapa ini terjadi? sebab aku teringin nak ada abang kandung dari kecik? mungkinnn lah. eh, apa aku melalut ni? ok. perkara sebenarnya, aku nak cakap, aku teringin nak berkaroke macam yang orang lain buat. kadang kadang erm..bukan kadang kadang, tapi pernah la jugak dua tiga kali hati gedik terdetik, nak pi karoke. tak tahu kenapa. pengaruh rakan sebaya? mungkinnn.. tapi aku tahu, aku pmpuan, tak manis kalau melalak menyanyi nyanyi kat pusat karoke yang konfem konfem ada bukan mahram aku. kot dia tergoda suara aku yang merdu ni nanti, macam mana :3 itu perkara kedua.perkara pertama ialah malu. memang tak la aku nak pi karokss yang mana boleh menjatuhkan maruah aku.pada aku la. 



Menari tarian melayu
erm, sebenarnya malu nak ngaku. tapi tengah semangat nak belogging ni, aku turutkan saja. dari dulu aku ni memang jiwa melayu. lagu pertama, seingat aku lah, lagu norhaliza idris. lepas tu muncul pulak siti nurhaliza. memang aku minat sangat siti. pada awalnya bukan sebab suara walaupun suara dia best. mantap. tapi sebab utama aku suka sebab dia mengetengahkan lagu tradisional. dengan tariannya lagi. piwwiit! cun.. memang aku suka gila la time tu. kalau ada video dia kat tv (time tu tak kenal apa itu internet, youtube, hanya kenal tv), mesti aku menari sekali. tapi guna tangan je la. kalau ngan kaki skali, maunya mak aku tutup tv sebab mak ingat aku dah kena rasuk. LOL
masuk alam sekolah menengah, di aman aku kenal dengan Tonah and Nana yang memang masuk kelab seni budaya, memang aku membuak buak nak join, tapi aku segannnn ! aku takut atas pentas sebenarnya. untuk tak terkilan, i just watched them performing tarian melayu yang awwww sangat sweet .. aku hanya tersenyum. akhirnya aku ngaku kalah dan mengatakan aku takda bakat.


main piano
warghh ! yang ni memang boleh gila jadinya. aku tak tahu dari mana dan sejak bila, tapi yang pasti memang dah lamaaaaa yang amat aku teringin nak belajar piano. time lepas SPM yakni dua tahun sudah, aku ada try carik kelas ngajo piano sekitar puncak alam, tapi memang menghampakan. nak carik luar puncaks, takut ayah tak bagi or even susahkan ayah nak pi hantar pulak. kalau bab tarian melayu tu aku give up, yang ni memang tak aku nak give up. cuma tu lah, peluang dan ruang tiada. tapi memang aku nak sangat sangat, 

sapa bagi aku piano time birthday nanti, memang aku sayang dia ketat ketat. yang simple pun jadi la. (ceyh, demand pulak)

(kenapa enty kalini guna aku ni? pelik bebeno.. mungkin sebab entry yang ni kot)

2 comments:

diyana said...

okay yg first tu ai mmg dari kecik nak buat. nasib baik kawan2 sana ajak . jom nak !!! kita2 je la fomfuan ;3

yg kedua dah pernah . bukan stakat melayu , india pon pernah .

yg ketiga aku takat tahu tekan satu2 -.- nak main jugokkk !

balQis said...

kannn.. nak main piano!! teringinnn bangett!

mutiara kata dari tokoh Islam

ini pun best jugak :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...